augusti 26, 2014

Händelserik dag idag.

Lång dag idag men ack så trevlig! I alla fall om man bortser från hur dagen började. Gårdagens stukade fot hade inte blivit ett dugg bättre under natten så när jag lämnat de två yngre barnen på förskola och fritids så åkte jag och Nataniel på hälsocentralen och fick en remiss till röntgen. Det är svårt att förbereda någon med autism på vad som komma skall när man knappt själv vet vad som kommer att hända men sonen klarade hela händelseförloppet med bravur trots långa väntetider och många funderingar. Sen blev det jobbet och precis innan jag gick hem fick jag hämta ut min jobbdator! Äntligen! Två veckor utan dator begränsar kraftigt handlingsutrymmet när man är "helt" beroende av datorn i arbetet. Efter jobbet blev det att åka direkt till sonens korttidsboende för att delta i årets sommarfest. En väldigt trevlig tillställning med härliga ungar och lika härliga föräldrar, för att inte tala om den fantastiska personalen som alltid är så varma och omtänksamma och måna om både oss föräldrar och våra barn.
Nu väntar en lång dusch (så lång blir den inte för då tar varmvattnet slut) och sängen. Det gäller att ladda batterierna igen.

//Cici

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar