april 26, 2020

Pyssel och bokcirkel

Helgen har präglats av pyssel. Åkte till Öjebyn på lördagen och pysslade tillsammans med Lotta. Vi höll såklart social distans men det var så galet roligt att få ses och pyssla tillsammans. Det var alldeles för länge sen vi sågs och gjorde något ihop. Denna gång blev det papperspyssel och flera påbörjade alster som nu på olika sätt ska dekoreras med scrapbookpapper och dylikt. Denna junk journal är på intet sätt klar så mer bilder kommer senare, men jag har i alla fall kommit en bra bit på väg.


På söndagen fortsatte pysslandet och på kvällen hade vi feministisk bokcirkelträff online. Så himla roligt när man kan ses på det sättet när man inte kan ses IRL. 

Soppmässigt tragglar jag på. Har haft ett par dagar denna vecka då jag ätit "sämre". Ena dagen var sonens födelsedag då jag medvetet valde att äta samma middag och fika som familjen. Den andra så råkade hungern krocka med ett kakpaket som försvann rätt ner i magen med tillhörande ångest. Jag försöker dock att inte lägga allt för stor vikt vid det då det ändå är så sjukt sällan under soppdieten som jag på riktigt har trillat ner i hetsätandet av onyttigheter. Upp på spåret igen bara. Någon tid för själva operationen har jag ännu inte fått så det är bara att traggla vidare.

/Cici

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar