april 19, 2020

Funderingar kring överlevnad.

Helgen har ägnats åt att kasta lystna blickar på familjens mat-tallrikar. De har ätit tacos, palt och smördegsinbakad fläskfilé. Jag har ätit soppa - Minsann! Hrmpf! Eller, jag fuskade faktiskt på fredagskvällen och åt en taco. Sen gick jag från bordet. Och kastade lystna blickar på fredagsmyset och trodde att jag skulle förgås. Tills jag hittade hallon i frysen, som jag åt. Fråga mig inte hur jag ska överleva kommande mensvecka?!?

Lördagen spenderades i soffhörnet och söndagen blev bakdag inför sonens födelsedag. Vi turades om att åka på coop och köpa ingredienser som vi glömt handla alla gångerna innan. Det är så surt när man upptäcker att det saknas saker i den stund man behöver dem. Men vi (mest jag) lyckades i alla fall baka chokladbollar, chocolate chip cookies och hallonbiskvier. 

I morgon hoppas jag få de saker jag beställt för att kunna papperspyssla lite mer.

/Cici

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar